snowstorm - WTF??

det varnas om snöstorm i helgen. Va fan? det är i mitten av november, ska det snöa då? gaaah jag blir galen. har nämligen hört att den här staden dör om det snöar för ingen vet hur de ska bete sig. Antagligen som regnet i Egypten. jag pallar inte! detta gör att min längtan till Egypten och värmen blir ännu större. olidlig. jag vill inte behöva ta mig underställ och tjocka vantar + mössa för att gå ut och leka. För stanna inne en hel dag gör jag inte, då ska jag va insnöad! antar att jag kanske överreagerar och att det är helt normalt med snö i mitten av November, men jag är inte van vid det. snö är inte min grej, men det lär det ju va efter ett år här och en vinter hemma nästa år!

idag har vi varit och badat. det gick sådär, S gallskrek sig igenom mestadels av tiden för att jag var för långt bort. trots att han satt i mitt knä och klängde runt min hals! ja, jag vet inte hur jag skulle kunna va närmare!

när vi kom hem insåg jag att min korvstroganoff från igår måste ha varit poppis för allt var slut så jag fick planera om och laga något istället. Med en tom kyl och endast glass i frysen uppe gav jag mig ner till frysen i källaren där fick jag slå bort lite is innan jag kunde hitta tortellini som vi sedan åt till lunch! det var INGEN hit men vad gör man? Nu sover lillkillen och det borde jag också göra eller istället för att nörda på facebook iaf göra lite nytta som tvätta eller städa. men jag har ingen ork, det är kallt!

ikväll har jag min sista engelska lektion, ÄNTLIGEN! den kursen har inte varit jätterolig och tyvärr var även tyskan tråkig igår. läraren är knepig... jaja, det kanske bara va igår, hoppas på det. jag får väl öva med mina tyska vänner istället så ska jag nog lära mig tyska, igen :)

denna veckan är fullspäckad med roliga saker. På torsdag är det TWILIGHT premiär (nathalie du behöver inte kommentera om att du ser den tidigare, jag är redan tillräckligt avis på dig) i helgen är det basket, au pair möte på en choklad fabrik och på lördag ska jag på kursen "Conversation skills your mother never thought you". Om jag orkar! haha!

Godnatt Sverige, GodMiddag Usa!









en svensk tjej som tröttnade på kvaliteten på amrikanska kläder startade märket Hanna Andersson, allt är i bomull och håller tydligen för alltid (enligt min värdmamma) idag kom katalogen därifrån :)






Kommentarer
Postat av: Stefan Kjellberg

Vem --- hatar inte snö och kyla

2011-11-16 @ 12:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0