Dag 21, mina rädslor.



Det jag är mest rädd för är döden. Jag hatar att fylla år och är jättenervös över att min död ska bli plågsam och inte alls så som jag vill att det ska bli. Usch, blir rädd bara jag skriver om det. En annan lite töntigare rädsla jag har är spindlar, eller egentligen alla kryp och insekter. Tycker de små äckliga varelserna är vidriga och helt meningslösa. De får gärna bo i skogen men varför ska det finnas spindlar i källaren, fästingar i gräset, getingar och flugor i luften, sniglar och maskar på marken?? Deras existens måste vara menigslös, eller? Vet att det är andra djur som äter dessa äckliga små saker men de måste väl finnas något annat de kan äta?

Det som är värst med detta är att det blir värre och värre för varje dag som går, när jag var liten älskade jag att leka med dessa varelser, nu vägrar jag att ha ihjäl en spindel då jag tror att den kommer attackera mig när jag går nära… Samma sak gäller rädslan för döden och även min tredje rädsla som är sjukhus, sprutor, doktorer, knivar!

Jag vill fortfarande att mamma ska följa med mig när jag ska gå till läkaren. Och det kvittar om jag ska få ny allergimedicin eller om jag ska ta blodprov (vilket iofs är omöjligt efter mina skräckupplevelser på vårdcentralen i Båstad 2009) Blodprov är omöjligt, jag kan inte. Spänner mig så jag blir stel som en pinne redan ute i väntrummet. Barnsligt tycker vissa, respekt anser jag. När jag var liten tyckte jag det var roligt att gå till farbror doktorn och gick alltid in ensam men nu kan jag inte!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0