my weekend

helgen har som vanligt gått väldigt fort. i fredags var jag på bio med Jenny och Rebecca, hade nästan glömt bort det :) vi såg New years eve, en mycket rolig film som jag tycker att ni ska gå och se hemma :) missade bussen när jag skulle hem, såg den köra iväg från hållplatsen så det var bara att sätta sig och vänta i 40 (!) min på nästa. tråkigt men men, det är sånt som händer.

på lördagen kom Elin till mig ganska tidigt, vi snackade lite om hennes vecka med min värdmamma och sen promenerade vi till University village (ett shoppingcenter) för att elin skulle få köpa sig en Iphone.. åhh snart är det min tur :) sen gick vi runt ett tag och spenderade våra pengar innan vi tog bussen till Northgate mall (ett annart shoppingcenter) och spenderade lite mer pengar :) när jag kom hem följde jag med mina värdföräldrar till en restauragn ganska nära vårt hus för att äta middag. maten smakade sådär så det är nog inget ställe jag följer med till någon mer gång, det roliga med det var att det öppnade på 70 talet och har inte bytt meny sen dess. när vi kom hem var det dags för mig och min värdmamma att kolla på 3e delen av Twilight, snart är det roliga över. bara en halv bok och 1 film kvar :) ska ta med henne på bio nu i veckan...

Igår var det Au Pair möte, vi skulle åka skridskor. jag hoppade dock över skridskoåkandet, vill inte bryta några ben i detta land (att gå till läkaren är dyrt) och jag ska dessutom till tandläkaren i veckan så får väl spara mina pengar till det besöket : / jag pratade lite med en ny tjej från Estland innan min värdfamilj kom och hämtade mig för att åka på basket :) Tjohoo! Seattle University mot University of Idaho (mina värdföräldrar har båda läst där) matchen spelades i en gigantisk arena (key arena) där seattles dam NBA lag spelar sina matcher. det var ingen toppen match, men alltid lika skoj att kolla basket :)

Hoppas ni haft en bra helg.

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0