Pls, make my dreams come true…

Det man drömmer under nätterna är väl det man själv vill ska hända i ens liv, antar jag. Jag vet egentligen inte vad en dröm är. Eller? Någon som vet?

 

"En dröm är en psykisk upplevelse, som oftast uppträder under REM-sömnen där den upplevs ha en berättande form. Mental aktivitet förekommer även under djupsömnen (slow-wave sleep), men är då nära nog statisk; det rör sig då mer om situationer än om historier. En dröm upplevs normalt sett som fullt verklig medan den pågår, men i samma ögonblick som den upphör faller den oftast i glömska. Ibland har man kvar ett vagt minne av till exempel en viss känsla man hade under drömmen. Om man väcks under själva drömsekvensen minns man oftast mer om drömmen."


Såhär beskrivs en dröm på Wikipedia, kanske inte den allra bästa sidan men man kan iaf hitta det mesta där. Och de har ju faktiskt rätt, vaknar man mitt i en dröm så kommer man lättare ihåg den. Men om man är noga med att komma ihåg sina drömmar, så skriv upp de i en bok : )


Nej men åter till vad jag egentligen skulle skriva om. Just nu befinner jag mig i en fas i mitt liv då jag drömmer väldigt väldigt mkt, på dagarna och på nätterna. Dessa drömmar handlar om allt mellan himmel och jord och är oftast väldigt orealistiska. Men det är enda chansen till att det verkligen ska bli som jag vill ha det. Nämligen att drömma.


Jag vill att alla dessa drömmar ska gå i uppfyllelse, och hoppas väl på det även om jag innerst inne vet att det är helt omöjligt. Vissa är möjliga att genomföra men vissa är tvärtemot helt omöjliga!


"I can't make you love me"

Kommentarer
Postat av: Antonia

NÄr ska du komma och hälsa på?:)

2009-07-23 @ 19:30:43
URL: http://tojjas.webblogg.se/
Postat av: Julle

Antionia, jag vet inte när jag kommer. I september! Hoppas. kommer du itne och hälsar på mig då? : )

2009-07-24 @ 15:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0