29 maj (snart iaf)

Imorgon är det den 29 juli 2009. Det innebär att det är 2 månader sen vi skiljdes åt den där hemska och tårfyllda examensdagen. Usch, så mkt har jag nog aldrig gråtit förr.

GR09, vi är och var i särklass den allra bästa klassen någonsin. Sån sammanhållning som vi hade. Vi hjälpte ALLTID varandra om det behövdes. Eller ja ni hjälpte iaf mig, sen om jag har hjälpt er så mkt det vet jag inte. Men mng skratt det har jag bjudit på : ) haha.

Det här med hjälpen var ngt som jag oroade mig lite för när jag skulle flytta så LÅNGT (läs: 16 mil) hemifrån, för mig var detta helt obegripligt. Lilla Julia skulle flytta från sin enda trygghet och ge sig ut på egna öventyr för första gången i sitt liv. OJDÅ! Hur skulle detta gå? Jag var sjukt nervös, och tyckte de första veckorna var sjukt jobbiga. Men sedan, så insåg jag att shit vilket gäng vi är : ) Sen den dagen så fick jag hjälp med en himla massa av er. Matte du har försett mig med mat i lite mer än ett halvår, hur skulle jag överlevt utan dig? Natha, Emma ni hjälpte mig att åka till akuten i HBG och Emma du har kört mig till skolan varje dag i ett halvår, dit hade jag itne kommit utan dig. Felle och Emily, ni har hjälpt mig med ett av de jobbigaste grejerna. Att behöva sova ensam. Det hände kanske max 2 nätter varje vecka, de andra dagarna var det någon annan som lånade min extra säng. Detta kunde i princip vara vem som helst, jag tror att halva SM har sovit i den jävla sängen. Och det var inte alltid så att jag var förberedd på att det skulle ligga ngn i min säng när jag kom hem, men det har alltid löst sig på ett eller annat sätt. Vissa har jag kastat ut och ibland så var det bara att gilla läget och lägga sig i den ena sängen eller motvilligt ta skarven i sin egna säng. Mina älskade sambos (Linda, Malin, Matte, Filip och Erika ett tag) ni har förgyllt min vardag i Båstad, men allt mellan himmel och jord. Kommer aldrig glömma er! 

Och vi får inte glömma alla galna fester, och dagen efter då det offtast skulle städas, men vad gjorde det. I slutändan var ändå vårt hur skinande rent!

Men sen är det en sak till som hela GR09 och då menar jag verkligen alla har hjälpt mig med, och det är att jag har fått uppfylla min dröm, och detta blandat med glädje och sorg. MEn vi har tagit oss igenom allt. För tsm är vi faktiskt oslagbara. Tänk bara hur mkt  vi har gått igenom tsm. Haft jobbiga tentor (som iaf jag inte pluggade allt för mkt till), läst Arkitektur med Ingrid, ngn har gift sig med Lasse, vi har vandrat (långt och ganska mkt) hela 2 ggr faktiskt. Vi har tältat mellan den 8 och 9 mars om jag itne minns helt fel, i mars (!) på en grusparkering (!) Shit GR09 vi har hunnit med mycket. och utöver allting vi gjort i Svedala så har vi faktiskt varit i Egypten (vissa av oss tom 2 ggr) och sedan har vi gjort en bussresa tsm : ) 

Ni har gett mig otroligt mkt, och jag kommer sakna och sakar er massor! De 40 veckorna vi har haft tillsammans har varit de 40 bästa veckorna i mitt liv! GR09 jag kommer alltid bära med mig er på ett eller annat sätt!

Älskar er!
<3 Julle

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gullunge :) Saknar dig! // Malin

2009-08-15 @ 15:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0