Fundering

Jag har ni jobbat nästan en hel sommar på camping och där träffar man väldigt mycket olika folk och en hel del barn. Tanken slog mig idag när jag var på släkträff att barn är så otorligt olika. vår släkt blir bara större och större vilket är bra : ) så det blir bara mer och mer barn och inget barn är det adnra likt. Det ena är helt galet det andra är helt stillsamt, det ena är jätte blyg det andra pratar med alla, det ena kan inte stå på sina ben (liten) det andra som är lika litet har inga problem med detta. Jag funderade då över vad det är som gör att det blir så här stora skillander. Vi alla ha ju trots allt samma gener från ett håll. Pappas i mitt fall och i de flesta andr banrs också eftersom min pappa är i en syskonskara med 6 bröder. Det finns ju givetvis barn utanför denna brödraskara men ändå. De borde ju ändå va lite lika. Den ena tycker att jag och min kusin är lika, det skiljer 1 år på oss, jag kan dock inte se några likheter. Den andra säger att jag bara är lik min farmor  och lite lik min pappa.

Jag blir iaf inte klok på dessa tankar så jag lägger de på is för ett tag. men är det någon som har en aning om hur det kan skilja så kusiner emellan så skriv gärna : )

<3 Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0